سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/5/4
11:2 ص

 
پول‌نیوز - حتما شما نیز این جمله معروف که "استمرار موفقیت نسبت به کسب آن از اهمیت بیشتری برخوردار است" را بارها شنیده اید. به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران بازار سهام یا بورس، موفقیت تنها در خرید سهام های ارزان و فروش آنها با قیمتی چند برابر که سود قابل توجه ای را برای شما به همراه دارد خلاصه می شود.
 
به گزارش پول‌نیوز، بحران اقتصادی و بازارهای راکد و بی ثبات سرمایه و بورس به طور کامل خط بطلانی بر این نظریات کشیده است. پس در ادامه با همراه باشید تا بتوانید با اتخاذ راه کارهای ارائه شده در این مقاله نقشی فعال و سرمایه گذاری موفق را دربورس اوراق بهادار تجربه نمایید.

انتخاب سهام مناسب
اولین گام پیش از سرمایه گذاری در بازار بورس انتخاب سهامی مناسب است. بررسی دقیق وضعیت سهام شرکت هایی که به واسطه گزارش های تحلیلی و تبلیغات رسانه ای به خرید آنها علاقمند شده اید از اهمیت بسیاری برخوردار است. با انجام این کار و انتخاب سهامی مناسب در واقع قسمت دشوار سرمایه گذاری در بورس را پشت سر گذاشته و می توانید به کسب سودی سرشار در آینده امیدوار باشید.

طرح های بلند مدت سرمایه گذاری
طرح های سرمایه گذاری کوتاه مدت در نگاه اول جذاب به نظر می رسند اما باید به این نکته توجه داشت که در آمد و سود حاصل از اینگونه سرمایه گذاری نمی تواند اعتبار و ثبات شما را در بازار بورس تضمین کند،. اما طرح و برنامه ریزی برای انجام سرمایه گذاری های بلند مدت در بورس توصیه همیشگی شرکت های تجاری و سرمایه گذاری بوده است.
 
سود بیشتر و تضمین شده مزیت اصلی این قبیل سرمایه گذاری ها در برابر سرمایه گذاری های کوتاه مدت است البته در صورتی که بازارهای سرمایه از ثبات لازم برخوردار باشند.

تنوع در خرید سهام
سرمایه گذاران باتجربه که از قدرت خطرپذیری بالاتری برخوردار هستند هیچ گاه حضور خود را در بازار بورس محدود به خرید سهام یک شرکت خاص نمی نمایند. آنها هم چنین از نقش کلیدی زمان در انجام فعالیت های تجاری و مالی آگاه هستند و با توجه به این عامل کلیدی در زمان های مشخص اقدام به خرید سهام  و سرمایه گذاری در بخش های جدید می نمایند. می توان گفت که سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس یک تصمیم شخصی است که باید با حداکثر تمرکز، آگاهی و واقع بینی همراه باشد.
طرح و برنامه ریزی مدون
زمانی که قصد دارید پول خود را در بورس سرمایه گذاری نمایید برنامه ریزی و تدوین نحوه فعالیت شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. طرح های دقیق و برنامه ریزی شده در جهت کنترل سرمایه و مدیریت گردش مالی،برای رسیدن شما به اهداف و تحقق خواسته هایتان نقش مهمی را ایفا می نماید.
 
نکته مهم دیگر اختصاص قسمتی از سرمایه خود به عنوان بودجه پشتیبان است. این امر می تواند امنیت فعالیت های مالی و اقتصادی شما را در زمان بروز بحران های اقتصادی و تاثیر آن بر بازار بورس  تامین نماید.

ثبات و تعیین اهداف مشخص
البته  ارزش پولی که برای خرید سهام در بورس هزینه نموده اید با توجه به شرایط حاکم بر بازار قابل تغییر است، حفظ ثبات و تعیین اهداف مشخص می تواند عامل موفقیت شما در بازار سرمایه گذاری گردد. این امر می تواند زمان کافی را در اختیار شما قرار دهد تا با کسب مهارت های مورد نیاز، سرمایه گذاری های بزرگ و موفقی را در بورس انجام داده و از درآمد و سود سرشاری در آینده برخوردار شوید.

کنترل منظم وضعیت بازار و استفاده از آن در جهت شناخت بسترهای مناسب سرمایه گذاری  می تواند آینده ای تضمین شده  را برای شما به ارمغان بیاورد.
منبع : poolnews.ir

  

90/5/1
10:23 ع

چرا فشار خون پایین می‌آید؟

 

افرادی که فشار خون پایین‌تری دارند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری کلیوی، سکته و بیماری قلبی هستند. البته فشار خون پایین هم تا زمانی خوب است که در ما ایجاد مشکل نکند و به اندام‌هایمان صدمه نزند. ورزشکاران و بعضی افرادی که مرتبا ورزش می‌کنند، افرادی که وزن مناسبی دارند و افرادی که سیگار نمی‌کشند، اکثرا فشارخون کمتری دارند.

 

 

فشار خون توسط عمل پمپاژ قلب ایجاد می‌شود. قلب شما خون را از طریق شبکه‌ای از رگ‌ها و مویرگ‌ها به تمام بدن پمپ می‌کند و سپس خون از طریق سیاهرگ‌ها به قلب بر می‌گردد.

وقتی قلب منقبض می‌شود، فشار خون در رگ‌ها بالا می‌رود که آن‌ را فشار خون سیستولیک (ماکزیمم) می‌نامند و هنگامی که قلب منبسط شده و از خون دوباره پر می‌شود، فشار در رگ‌ها افت می‌کند که آن را فشار خون دیاستولیک (مینیمم) می‌نامند.

هنگام سنجش فشار خون، هر دو فشار فوق را اندازه می‌گیرند.

تغییرات فشار خون به این بستگی دارد که چه کاری انجام می‌دهد. پایین‌ترین فشار خون هنگامی رخ می‌دهد که شما خواب یا در حال استراحت کامل هستید، ولی زیاد سر پا بودن، ورزش کردن و نگرانی و اضطراب سبب افزایش فشار خون می‌شوند.

فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. به همین باید سعی کنیم که فشار خون سالمی داشته باشیم. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین فشار خون زیر مقدار 100 روی 70 است.

مقادیر فشار خون طبیعی، بالا و پایین

فشارخون طبیعی، فشار کمتر از 120 روی 80 می‌باشد. فشار خون بیش از 130 روی 80، فشارخون بالا محسوب می‌شود. فشارخون بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کلیوی، سخت شدن دیواره‌ی عروق (آترواسکلروزیس)، آسیب‌های چشمی و سکته را افزایش می‌دهد.

فشار خون پایین (hypotension)، فشاری است که باعث ایجاد علائم و نشانه‌های ناشی از کاهش جریان خون در عروق می‌شود. وقتی فشارخون به حدی کم باشد که سبب ایجاد نقصان در رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به ارگان‌های مختلف بدن مثل مغز، قلب و کلیه شود، اندام‌ها نمی‌توانند عملکرد طبیعی خود را انجام دهند و به مرور زمان صدمه می‌بینند.

بر خلاف فشار خون بالا، فشار خون پایین با نشانه‌های افت جریان خون شناسایی می‌شود نه با کمک اندازه گیری توسط دستگاه فشار خون (چون اغلب فشار خون بالا بدون علامت است).

برخی افراد ممکن است با وجود فشار خون 90 روی 50 هیچ گونه علامتی از فشارخون پایین نداشته باشند، بنابراین فشارشان پایین محسوب نمی‌شود. در کل افرادی که عموما فشارخون ببشتری دارند، ممکن است وقتی فشارشان به حد 100 روی 60 برسد، علائم فشارخون پایین را در خود احساس کنند

مواقعی که فشار خون افت می کند

در اغلب موارد فشار خون هنگام بلند شدن، به خصوص بلند شدن ناگهانی بسیار پایین می‌آید. نشانه‌های این افت فشار، بیشتر سرگیجه و ضعف است.

هنگامی که بلند می‌شوید، خون تمایل به حرکت و جمع شدن در رگ‌های پاها دارد. در این هنگام رگ‌های پاها منقبض می شوند تا خون کافی به سمت قلب برگشت داده شود و کاهشی در مقدار خون خروجی قلب به وجود نیاید. اینجاست که خون برای مغز آماده و ارسال می‌شود. ولی اگر این روند به درستی انجام نشود و خون در رگ‌ها بماند، مقدار خون کمتری توسط قلب پمپ شده و خون کمتری به مغز می‌رسد. این مسئله باعث سرگیجه و در بعضی مردم ضعف و غش می‌گردد.

افت فشار خون بیشتر در محل‌هایی که مردم برای مدت زیادی سر پا هستند، مثل رژه و تظاهرات و… اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید این حالت را زمانی که به صورت چمباتمه و یا در حال نگاه کردن طبقه پایین کتاب‌ها و سپس بلند شدن ناگهانی هستید، امتحان کنید.

علل فشار خون پایین

1- بیماری حاد و پیشرفته مثل خونریزی یا عفونت شدید : خونریزی شدید، از دست دادن مایعات بدن، عفونت یا ضربه به قلب می‌توانند دلیل فشار خون پایین هنگام نشستن و یا ایستادن باشند. هنگامی که این بیماری‌ها وجود داشته باشند، اندازه گیری منظم فشار خون بیمار بسیار مهم است.

2- داروهای کاهنده فشار خون : تنها گروه دارویی که بر روی فشار خون در هنگام ایستادن اثر می‌گذارند، آلفا بلاکرها هستند که دوکسازولین نمونه‌ای از آن‌ها است. اگر شما از این دارو استفاده می‌کنید، باید فشار خونتان را هنگام ایستادن اندازه بگیرید و ببینید که آیا افت فشار خون دارید یا خیر.

3- اگر فردی مسن و یا دارای بیماری دیابت هستید، مستعد افت فشار خون در هنگام ایستادن هستید و قرص‌ها و داروهای مدر، ممکن است اندکی آن ‌را بدتر کنند.

4- اگر دچار مسمومیت غذایی و یا اسهال شوید، مقدار زیادی از مایع بدنتان کم می گردد و ممکن است داروهای مصرفی، فشار خونتان را بیشتر پایین بیاورند.

5- اگر دچار افت فشار خون هنگام بلند شدن هستید و از قرص و دارو استفاده می‌کنید، بلند شدن آهسته می‌تواند به شما کمک کند؛ مثلا اگر در حالت خوابیده و درازکش هستید، ابتدا بنشینید و سپس با گرفتن جایی مثل دیوار، بلند شوید.

نشانه‌های افت فشار خون

اگر خون کافی به مغزمان نرسد، سلول‌های مغزی اکسیژن و مواد مغذی کافی دریافت نمی‌کنند و احساس گیجی، منگی و یا حتی غش کردن به فرد دست می‌دهد.

وقتی فشار خون، برای رساندن خون به ماهیچه‌های قلبی کافی نباشد، علائمی نظیر درد قفسه سینه (آنژین صدری) یا حتی حمله قلبی بروز می‌کند.

وقتی خون کافی به کلیه‌ها نرسد، کلیه‌ها توانایی خود را در دفع مواد زائد بدن مثل اوره و کراتینین از دست خواهند داد.

به طور کلی علائم افت فشارخون عبارتند از: سرگیجه، رنگ‌پریدگی شدید، خشک شدن آب دهان، سیاهی رفتن چشم‌ها، ضعف، استفراغ، خونریزی دستگاه گوارش، بی‌حالی و کسلی.

درمان فشار خون پایین

مواقعی که فشار خون افت می‌کند، مصرف مواد غذایی و آب قند تأثیری ندارد و خوردن کمی نمک به بالا بردن فشار کمک می‌کند.

فشار خون پایین در صورتی که بدون علامت باشد و سلامت اندام‌های بدن را تهدید نکند، نیاز به هیچ درمانی ندارد.

به هر حال شایع‌ترین علل فشارخون پایین کاهش حجم خون، بیماری قلبی و داروهای مصرفی توسط فرد می‌باشد که بسته به علت، درمان توسط پزشک انجام می‌گیرد.

منبع : تبیان


  

90/5/1
10:20 ع

روش های سفید کردن دندان ها

عموما سفید کردن برای حداقل 90 درصد افراد موفقیت آمیز است، گرچه ممکن است برای همه انتخاب درستی به شمار نیاید. اگر دندان هایتان در اثر کهولت، مصرف چای، قهوه و دخانیات تیره شده اند، سفید کردن انتخاب خوبی است. تیره شدگی دندان با رنگ های زرد، نارنجی و قهوه ای به این روش بهتر پاسخ می دهند. تغییر رنگ های خاکستری ناشی از تتراسایکلین و نیز تغییر رنگ های فلوروزیس گرچه روشن تر می شوند، ولی کاملا از بین نمی روند. چنانچه شما دارای دندان های حساس، بیماری لثه یا ساییدگی مینا هستید ممکن است سفید کردن برای شما قابل انجام نباشد. دراین صورت روش های دیگری برای شما توصیه می شود.



مکانیسم سفید کردن دندان

اساس کار در سفید کردن دندان ها بر مبنای شکستن پیوند های دوگانه پلی فنل ها و سایر رنگدانه ها که عامل رنگی بودن این ترکیبات هستند به وسیله اکسیژن آزاد رها شده از ترکیبات پراکساید (هیدروژن پراکساید یا آب اکسیژنه یا کارباماید پراکساید) می باشد.

از آن جایی که این فرایند شیمیایی بر روی اجزای تشکیل دهنده دندان تاثیر مخربی ندارد، سفید کردن دندان با این روش هیچ گونه آسیبی به ساختمان دندان وارد نمی کند.


روش های سفید کردن دندان

سفید کردن با اشعه (Power Bleaching)
در این روش به دلیل استفاده از دستگاه مخصوص که در واقع که منبع نورانی فیلتر شده با قدرت زیاد است، زمان کار تنها یک یا دو جلسه نیم ساعتی است و بیشترین میزان سفیدی (تا 14 درجه) به دست می آید.


سفید کردن در مطب (In Office Bleaching)
در این روش طی 2 تا 4 جلسه نیم تا یک ساعتی، میزان سفید شدن حد اکثر تا 12 درجه به دست می آید.


سفید کردن در خانه (Home Bleaching)
در این روش دندان پزشک پس از تهیه قالب از دندان های شما، وسیله ای به نام "قاشقک" (Tray) برای شما می سازد. علاوه بر قاشقک، مواد سفید کننده و دستورات مربوط به نحوه استفاده از آن به شما داده خواهد شد. در برخی سیستم ها نحوه کار به صورت استفاده از مواد 4 تا 6 ساعت در روز در ساعات بیداری و طول درمان 4 تا 6 هفته ای و در برخی دیگر شامل استفاده در هنگام خواب شبانه و طول درمان 2 هفته ای می باشد.


خمیر دندان و لاک های حاوی مواد سفید کننده دندان

این روش بیش از آن که برای سفید کردن دندان به صورت یک روش اصلی موثر باشد، برای حفظ سفیدی دندان ها به مدت طولانی تر پس از سفید کردن با یکی از روش های فوق به کار می رود.


تاثیر این کار تا چه مدت باقی می ماند؟

روشن شدن دندان ها بسته به عادات شما از قبیل مصرف دخانیات و نوشیدن چای و قهوه، بایستی بین 1 تا 5 سال باقی بماند. در این هنگام شما بایستی برای تجدید درمان مراجعه نمایید. سفید کردن مجدد، معمولا سریع تر از دفعه اول انجام می گردد.


آیا این کار عوارضی هم دارد؟

مطالعات متعدد طی پنج سال گذشته ثابت کرده اند که سفید کردن دندان بی خطر و موثراست. انجمن دندان پزشکی امریکا (ADA) شماری از محصولات سفید کننده را تایید نموده است. در بعضی از بیماران ممکن است حساسیت جزیی در دندان ها یا لثه دیده شود که گذرا بوده و مدت کوتاهی پس از اتمام درمان رفع می گردد.


توقع واقع بینانه چه باید باشد؟

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که دندان های شما چقدر سفید تر خواهد شد. هر مورد با مورد دیگر متفاوت است. میزان موفقیت بستگی زیادی به عامل بد رنگی دندان ها دارد.
رنگ دندان افراد دارای زمینه ای از رنگ های زرد، سبز، آبی یا خاکستری است و سفید کردن دندان این زمینه رنگ را تغییر نمی دهد بلکه آن را روشن تر می کند.
ضمنا این کار بر روی ترمیم ها و روکش ها تاثیری ندارد و رنگ آن ها را تغییر نمی دهد.

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان

توصیه می کنیم در 24 ساعت پس از سفید کردن دندان ها از موارد زیر پرهیز نمایید:
چای یا قهوه
نوشابه
سس قرمز و سایر سس های رنگی
پنیر
رب گوجه فرنگی
سیگار و سایر دخانیات
شکلات
و هر چیزی که بر روی لباس سفید لکه به جا بگذارد.


مواد غذایی که مجاز هستید در 24 ساعت پس از سفید کردن دندان ها مصرف کنید:
شیر و آب
موز و سیب
نان سفید
سوپ جو
خامه
ماکارونی با سس سفید
گوشت سفید پرندگان بدون پوست
ماهی های دارای گوشت سفید
 
منبع : pzeshk.com

  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر