سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

90/4/22
6:52 ع

این 7 خوراکی پیرتان می‌کند!

متخصصان تغذیه می‌گویند 7 غذا هست که حتما باید از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان باید از مصرف آنها خودداری کنند......

فست‌فود: لازم نیست در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم، چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آنها زیاد شنیده‌اند. تنها یک جمله کافی است. فست‌فود نخورید.

روغن‌های اشباع: از خریدن و خوردن کلوچه‌ها، شیرینی‌ها، کراکرها، فست‌فود و یا هر غذایی که با روغن‌های اشباع تهیه شده خودداری کنید تا هم جلوی بیماری قلبی را بگیرید، هم جلوی پیری را.

روغن‌های صنعتی: روغن‌های صنعتی که در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شکم و سایر مشکلات گوارشی می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی که پوست را شاداب می‌کنند، بروند.

نیترات‌ها: نیترات‌ها که به میزان زیاد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌های نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصیه می‌شود اگر غذاهایی که حاوی نیترات‌هاست، مصرف می‌کنید، حداقل از ویتامین‌ C   بیشتری استفاده کنید تا از تاثیر این مواد روی معده شما کاسته شود.

چربی‌های اشباع حیوانی: این چربی اشباع درون برخی گوشت‌های قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنین در لبنیات پرچرب موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعایت شود.

میان‌وعده‌های شور: مصرف میان‌وعده‌های شور باعث افزایش فشارخون شده و تحقیقات نشان داده مصرف زیاد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن و همچنین پیری پوست می‌شود.

غذاهای فریز شده: این غذاها به‌طور طبیعی برای سلامت بدن مضر نیستند؛ البته اگر به‌طور مناسب فریز شوند. اما اگر می‌توانید غذاهای تازه مصرف کنید، خوردن گوشت و غلات و فیبرها به‌صورت تازه که حاوی مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان‌های ضدپیری است، توصیه می‌شود.

منبع : salamatiran.com


  

90/4/22
6:49 ع

خواستنی ترین موجود دنیا

کودکان را یاری کنید که درباره خودشان احساس خوب پیدا کنند    .

هر کس که قابلیت ایجاد انگیزه و تحرک داشته باشد، به خوبی می داند که ایجاد خود انگیختگی در دیگران به کیفیت رابطه بستگی دارد. فرد انگیزه دهنده ی کارآمد، هر جا که امکان داشته باشد، به کودک اعتماد می کند، احترام می گذارد، گوش فرا می دهد    . مسئولیت پذیری اش را تشویق می کند، به او اجازه ی انتخاب می دهد، شایستگی را  پرورش می دهد و در گرفتاری ها، نگرانی ها، تلاش ها، اقدامات، شکست های او مشارکت می ورزد    .

کاری کنید که کودکان احساس کنند دوستشان دارید و خواستنی هستند    : چگونه؟

از همراه بودن و مصاحبت با آنان لذت ببریم. به چیزهایی که برای آنها اهمیت دارد علاقه نشان دهیم. وقتی کاری را خوب انجام می دهند. به آن توجه کنیم. درباره ی چیزهایی که آنان را تحت تاثیر قرار می دهد  همواره آگاهی بدهیم. به نیازها و حقوق آنان احترام بگذاریم. کودکان دوست دارند پدر و مادرشان دوروبرشان باشند. حتی اگر عملا هیچ کاری با کودکان انجام ندهند. در پژوهشی که مایکل راتربه عمل آورد نشان داد که انعطاف پذیری کودکان بر سه عامل گرایش مثبت   (عزت نفس، خودمختاری و اجتماعی بودن) داشتن خانواده ای حامی، و دیگر نظام های حمایت گر اجتماعی، مبتنی است جامعه و خانواده و بخصوص پدران- دارای اهمیت هستند.

اگر کودکان احساس کنند که مورد توجه اشخاص مهم زندگی خود هستند. در باره خودشان احساس خوبی خواهند داشت. به کودکان کمک کنید تا به اشتباهات خود پی ببرند. باید آگاه باشیم که پیشرفت در دست خود ماست و بر اثر تلاش خود ما به دست می آید و به احساس اعتماد و انگیزه ی بالای ما بستگی دارد. وقتی کودک به این مهارت رسید که توانست به گونه ای سازنده با اشتباهات خود بر خورد کند. آنگاه وارد مرحله ای شده که باید مورد ستایش و تحسین قرار گیرد کودک نیاز دارد بتواند درباره ی چیزهایی که برایش ضرورت دارند تصمیم گیری و برنامه ریزی کند. پس برخورد پدر و مادر با اشتباهات فرزندان روی عزت نفس آن ها تاثیر تعیین کننده دارد.

برای رسیدن به هدف های دراز مدت، باید بتوانیم خوشی های کوتاه مدت را از سر خود باز کنیم: یعنی خواسته هایمان را به تعویق بیندازیم.

تمرکز بر نقطه ی مثبت:

«اصلاح خویشتن» در برابر «پیشرفت به سوی شکوفایی». کودکانی که این اقبال را دارند تا در خلال رشد خود به کشف مهارت ها و استعداد های تازه دست یابند بسیار خوش شانس هستند آنان درباره خودشان و تجربه ی الگوهای کشف خود چیزهای زیادی فرا می گیرند که باقی مانده ی زندگی شان را پربار خواهد ساخت. زمانی که والدین و کودک فعالیت ها را بهبود یافته می بینند دچار خطا می شود چون او قبلا اینگونه نبوده بنابراین باید خود را اصلاح کند.

باید یکی پس از دیگری آزمایش کند در حالی که آزمایش باید به عنوان یک فرآیند شکوفایی و کشف خود در نظر گرفته شود. نه فعالیتی که فرد وضعیت خود را بهبود بخشد تا خود را به کودک خواستنی تر تبدیل کند.

انضباط خودانگیزشی:

پژوهش ها نشان می دهد که در خانواده هایی که در آنها انضباط مثبت اعمال می شود. عیب جویی و تعارض حضور کمتری دارد. بعضی از کودکان نیاز به انضباط دارند تا نسبت به خودشان احساسی خوب داشته باشند. این شاید گفته ای غیر منتظره باشد. اما منظور از انضباط اطاعت بی چون و چرا و تنبیه شدید نیست. انضباط در مفهوم اصلی خود ارتباط چندانی با تنبیه ندارد. انضباط برای رشد اجتماعی و عاطفی سالم نیز مفید و ضروری است. انضباط مثبت به کودکان کمک می کند تا جایگاه درستی پیدا کند. انضباط به دنبال خود ، ثبات. قابلیت. پیش بینی، اعتماد و احترام می آورد. در انضباط خواسته های مثبت مطرح می شود.

انضباط مثبت و انضباط شخصی:

 ما در حالی کودکان خود را بزرگ می کنیم که می دانیم روزی باید از آنها جدا شویم. ما تا ابد نمی توانیم بر آنها نفوذ داشته باشیم. در بعضی موارد، کودکان مسئولیت کامل خود و رفتار خود را به عهده می گیرند، ما دوست داریم تصور کنیم که آنان شادمانه و با روحیه ای مشارکت جویانه و خلاقانه، به زندگی خودشان سرو سامان خواهند داد. برای این کار، آنان به انضباط شخصی و مهار خود، احتیاج دارند.

برای کسب انضباط شخصی باید بتوانیم ماهیت هر وظیفه را تشخیص دهیم و از عادت ها و اعمال روزانه ی مفید کمک بگیریم برای رسیدن به هدف های دراز مدت، باید بتوانیم خوشی های کوتاه مدت را از سر خود باز کنیم: یعنی خواسته هایمان را به تعویق بیندازیم. اگر قرار باشد انضباط اولیه به کودک کمک کند باید او را محافظت کند، نه اینکه او را مقید و محبوس سازد. باید به خلاقیت، شناخت خود، تصمیم گیری او، مجال رشد دهد، انضباط مستلزم کارهای روزانه ی ثابتی است ولی این اعمال نباید بر رفتار فرد غلبه داشته باشند. کودک آزاری خواهد داشت. کودک با حمایت و تشویق یاد خواهد گرفت که مراحل دشوار را چطور تحمیل کند و ناکافی های کوتاه مدت را چطور تحمل کند و ناکافی های کوتاه مدت را چگونه از سر بگذازند.

اگر کودکان احساس کنند که مورد توجه اشخاص مهم زندگی خود هستند. در باره خودشان احساس خوبی خواهند داشت.

پیوند میان انضباط شخصی و خود انگیزش:

انضباط شخصی بسیار شبیه به خود انگیزشی به نظر می رسد. هر دوی آنها مستلزم برنامه ریزی و تفکر در این باره هستند که چرا کارها ممکن است خطا باشند یا نادرست انجام گرفته باشند هر دو مستلزم نیروی اراده هستند. اما انضباط شخصی یا خویشتنداری، فقط بخشی از خود انگیزشی است. خویشتنداری، شبیه پر کردن یک ساندویچ است. و خود انگیزشی، دو برش نان آن را تشکیل می دهد. یک برش، هدف است زیرا انگیزش، قصد یا هدف درونی فرد را تشکیل می دهد. برش دیگر جرات و شهادت ماست در تصمیمی که باید در معرض آزمون قرار گیرد. کودکان برای دستیابی به هر چیز، حتی یاد گرفتن زندگی در چارچوب قواعد و قوانین در سرتاسر زندگی به حمایت و تشویق نیاز دارند.می توانیم برای کودکان شرایط تجربه ی موفقیت را فراهم کنید و به آنها کمک کنید تا به اشتباهات خود پی ببرند .اگر می خواهیم کودکان را تشویق کنیم به خود ایمان داشته باشند و یاری شان دهیم تا درباره ی خودشان احساس خوبی داشته باشند لازم است یاد بگیریم که عیب جویی ویرانگر را کاهش دهیم و بر نقاط مثبت آنان تمرکز کنیم.

 

منبع : تبیان


  

90/4/22
6:48 ع

قرص شادی آور ،آنلاین  !

چه کاری شما را خیلی خوشحال می کند؟ سرچشمه ی این رضایت و خوشحالی کجاست؟ اگر معنی واقعی شادی را بفهمید و آن را به کار بگیرید، کم کم درهای موفقیت را یکی یکی به روی خودتان و خانواده ی تان باز خواهید کرد  .   

شادمانی می تواند به عنوان «احساس ناشی از پیشرفت اهداف خوش آیند و مطلوب» تعریف شود  . برای پی بردن به این نکته به آخرین هدفی که در آن به نتیجه ی مطلوب رسیده اید، فکر کنید. ولی اگر اهداف جدیدی در برنامه ریزی آینده ی تان وجود نداشته باشد به زودی این رضایت خاطر جایش را به ملالت و خستگی خواهد داد. این چیز خوش آیندی نیست که انسان در زندگی به همه ی اهداف اش رسیده باشد و هدف جدیدی در سر نداشته باشد  .

 - فکر کردن به آخرین هدف

به آخرین هدفی که در آن به نتیجه ی مطلوب دست یافته اید فکر کنید، به هدفی که در گذشته به آن رسیده اید فکر کنید. به یاد بیاورید در روز عروسی تان یا در روز فارغ التحصیلی تان از مدرسه یا دانشگاه چه احساسی داشته اید؟ در هر مورد، شما به یکی از اهداف تان دست یافته اید. به یاد بیاورید چه زمان هایی در زندگی تان احساس رضایت مندی می کردید؟ شاید وقتی بوده که یک تجارت جدید را شروع کرده بودید یا شغلی جدید به شما پیشنهاد شده بود. شاید هم هنگامی که قرض های تان تمام و کمال پرداخت شد  .

استفاده از مفهوم شادی، رسیدن به شادی را آسان می کند. به آسانی اهداف مطلوب تان را انتخاب کنید و آن ها را پیش ببرید  .

- فکر کردن به اهداف جدید

رضایت خاطر جایش را به کسلی خواهد داد، اگر اهداف جدیدی در سر نداشته باشید  . بدون هدف جدید شما کسل خواهید شد و کسلی شما را به سوی استرس سوق خواهد داد. برای مثال، برنامه ریزی برای تعطیلات هیجان انگیز است ولی خیلی از افراد در آخر تعطیلات اشک شان درمی آید به این دلیل که برنامه و هدف جدیدی ندارند  .

بحث و مجادله در روزهای ماه عسل برای تازه عروس و تازه دامادهایی که هدفی برای ازدواج شان نداشته اند، امری اجتناب ناپذیر است. برنامه ریزی برای روزهای بازنشستگی هیجان انگیز است ولی لذت از آزادی سریعا" جایش را به کسلی و مرگ زودرس خواهد داد، اگر شما روی اهداف جدید کار نکنید  .

 - چگونه شاد باشیم؟

اگر قبول کنیم که «شادمانی یعنی احساس ناشی از پیشرفت اهداف مطلوب و خوش آیند  »  ، آنگاه با استفاده از این مفهوم می توانیم به درک درستی از غم دست یابیم. آخرین باری که غمگین بوده اید، کی بوده؟ احتمالا" یا وقتی بوده که هدفی نداشته اید یا وقتی بوده که در راه رسیدن به هدفی تلاش می کرده اید که مطلوب و خواسته ی شما نبوده و یا وقتی بوده که هیچ برنامه ای برای پیش برد هدف تان نداشته اید  .

 - استفاده از مفهوم شادی

استفاده از مفهوم شادی، رسیدن به شادی را آسان می کند. رسیدن به هدف احساس شادی عمیقی ایجاد می کند.به آسانی اهداف مطلوب تان را انتخاب کنید و آن ها را پیش ببرید  . مراحل بیان شده در زیر به شما کمک می کند بتوانید از مفهوم شادی استفاده کنید  :

اهدافی که هنوز به آن ها دست نیافته اید را لیست کنید. اهداف کوچک، بزرگ، قدیمی، به نتیجه نرسیده ها و اهداف جاری تان را در لیست جای دهید و لیستی کامل از آن ها درست کنید.

- دور اهدافی که به آن ها علاقه مندید دایره بکشید.

اهدافی را که به آن ها علاقه ندارید از لیست حذف کنید زیرا تا زمانی که شما به هدف تان علاقه نداشته باشید به آن ها دست نخواهید یافت. اگرچه بعضی از اهداف با این که برای شما مطبوع نیستند ولی رسیدن به آن ها برای شما حیاتی است. در مورد این نوع اهداف راهی را پیدا کنید تا رسیدن به آن ها در شما هیجان ایجاد کند. مثلا" امتیازاتی که رسیدن به آن اهداف برای شما به همراه دارد را مشخص کنید و آن ها را برای خود مرور کنید. اگر هیچ امتیازی پیدا نکردید، آن هدف را حذف کنید.

? اهداف جدید و مطلوب تان را به لیست اضافه کنید.

محدودیت هایی که برای خود ایجاد کرده اید را پاک کنید و اهدافی را که واقعا" آن ها را دوست دارید برای خود تنظیم کنید. مطلوب ترین خواسته ی تان چیست؟

اگر از وقت و پول و پشتیبانی نامحدود بهره مند بودید دوست داشتید زندگی تان چه شکلی داشت؟ دوست داشتید چه کارهایی انجام می دادید و چه چیزهایی می داشتید؟

اگر می دانستید به هر چیزی می توانید دست یابید، چه اهدافی را برای خود در نظر می گرفتید؟ این اهداف را به لیست تان اضافه کنید.

فرقی نمی کند که گام های کوچک بردارید یا گام های بزرگ. پیشرفت، پیشرفت است.

اهداف تان را با نظمی منطقی ردیف کنید.

بهترین گزینه این است که اهداف تان را با یکدیگر هم تراز کنید. اهدافی که به هم نزدیک باشد، شما به آن ها دست خواهید یافت. برای مثال، اگر یکی از هدف های تان این باشد که امسال به یک مسافرت شش ماهه دور دنیا بروید و یکی دیگر از اهداف تان این باشد که در این سال بیش ترین درآمد را داشته باشید، احتمالا" به مشکل برخورد خواهید کرد. بنابراین اگر اهدف تان هم تراز باشند احتمال موفقیت تان بیش تر است زیرا تمرکز زمان پیوسته و مرتب است. مثالی از اهداف هم تراز این است: «دوره های آموزشی ام را تمام می کنم، پس می توانم حقوقی دوبرابر داشته باشم. می توانم به شوهرم کمک کنم تا قرض های مان را سبک کنیم، پس می توانیم بیش تر با بچه های مان باشیم»؛ «تمام مسئولیت فروشندگی را به مدیر فروش محول می کنم، پس می توانم شعبه ی جدیدی افتتاح کنم

 برای کامل کردن شیوه ی مطرح شده و شادتر شدن، حال لازم است که شروع کنید به پیش برد مراحل اهداف تان:

فرقی نمی کند که گام های کوچک بردارید یا گام های بزرگ. پیشرفت، پیشرفت است.

برای هفته ی آینده برنامه ریزی کنید. برای شهریور ماه برنامه ریزی کنید. برای سال آینده برنامه ریزی کنید. عادت هایتان را با اهداف تان هماهنگ کنید تا بتوانید توجه و تلاش هایتان را روی آن متمرکز کنید. هر روز صبح از خودتان بپرسید: «امروز چگونه می توانم باعث پیشرفت بیش تر هدف ام شود؟»

هرچه بیش تر برای پیش برد اهداف مطلوب تان تلاش کنید، خوش حال تر و موفق تر خواهید بود و سال جدیدتان را بهتر خواهید ساخت.

منبع : تبیان


  

90/4/17
8:52 ع

نیاز دختران نوجوان به خواب بیشتر

دختران نوجوان به بیش از ? ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند. این افزایش نیاز به خواب به‌دلیل تغییراتی است که به‌طور طبیعی در سنین رشد در بدن آنها رخ می‌دهد.اگر این نیاز دختران نوجوان در نظر گرفته نشود، ممکن است بدخلق و افسرده شوند و حتی افت تحصیلی پیدا کنند.
به دختران نوجوان نیز توصیه می‌شود که برای داشتن خوابی مطلوب و مؤثر، در ساعات مشخصی از شب به رختخواب بروند، قبل از خواب با خواندن جملات آرامش‌بخش یا آرمش خود را آرام کنند، به کارهایی که باید در روز بعد انجام دهند فکر نکنند، ساعاتی از روز را به ورزش اختصاص دهند (البته نباید درست قبل از خواب ورزش کنند)، و از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های کافئین‌دار در ساعات قبل از خواب بپرهیزند.

منبع : the-best-of-life.mihanblog.com


  

90/4/17
8:51 ع

چطور سیگار را ترک کنم؟

همشهری‌آنلاین: سیگار کشیدن باعث تغییراتی در بدن و نحوه عملکرد شما می شود. این تغییرات در بدن شما نتیجه اعتیاد به نیکوتین است.
این تغییرات در نحوه عمل شما، در طول زمان که شما سیگار می‌خرید، ان را روشن می‌کنید و می‌کشید، ایجاد شده‌اند.

این تغییرات عادت شما به سیگار کشیدن را به وجود آورده‌‌اند.

چرا باید سیگار را ترک کرد؟

دلایل فوری برای ترک سیگار:

بوی بد دهان و لک شدن دندان‌ها
بوی نامطبوع در لباس، مو و پوست
کم شدن توانایی ورزشی
سرفه و گلو درد
ضربان سریع قلب و افزایش فشار خون
خطر دود سیگار محیطی برای بقیه افراد
هزینه مالی سیگارکشیدن
دلایل بلند مدت برای ترک سیگار:

وجود مواد شیمیایی سمی در دود سیگار
خطر سرطان ریه و انواع دیگر سرطان‌ها
خطر بیماری قلبی
مشکلات وخیم تنفسی
از دست دادن زمان کاری یا سرگرمی به دلیل بیماری
خطر زخم معده و بازگشت اسید معده
خطر بیماری لثه
چین و چروک پوست
خطر آسیب‌رسیدن به جنین در زنان باردار سیگاری
الگوی بدی برای کودکان بودن.
چطور می توانم سیگار کشیدن را ترک کنم؟

اگر در این نکات را رعایت کنید، بهترین بخت برای ترک سیگار را خواهید داشت :

عزم خود را جزم کنید.
تشویق و حمایت کسب کنید.
آموختن نحوه کنترل استرس و میل به سیگار کشیدن را بیاموزید.
از داروهای کمکی دارو استفاده کنید و انها را به درستی مصرف کنید.
برای بازگشت اعتیاد به سیگار آماده باشید.
به کوشش ادامه دهید.
چطور برای ترک سیگار آمادگی پیدا کنم؟

یک دوره ترک 2 تا 4 هفته‌ای از همین لحظه‌ تعیین کنید تا بتوانید خود را برای این کار آماده کنید.

دلایل شخصی خود را برای ترک بنویسید. دقیق باشید. با نگهداشتن فهرستی با خود می توانید زمانیکه احساس کردید میل به سیگار کشیدن دارید، به آن نگاه بیندازید.

برای آنکه از عادات سیگار کشیدن‌تان را آگاه شوید، یادداشت‌های روزانه از اینکه از چه وقت و چرا سیگارمی‌کشید، نگهدارید.

با استفاده از اطلاعات این دفترچه، شما و پزشک می‌توانید برنامه‌ای برای حل کردن مسائلی که تمایل شما به سیگار را باعث می‌شود، طراحی کنید.

درست پیش از شروع دوره‌ی ترک ، خود را از شر تمام سیگارها ، کبریت‌ها، فندک‌ها و زیر سیگاری‌ها خلاص کنید.

چگونه حمایت و تشویق به دست آورم؟

به خانواده و دوستانتان بگویید که به چه نوعی به کمک نیاز دارید. حمایت آنها شما را ترک سیگار را برای شما آسانتر خواهد کرد.

همچنین، از پزشک خانوادگی‌تان بخواهید در برنامه‌ریزی برای ترک سیگار به شما کمک کند. پزشک می‌تواند مراکز مشاوره یا خودآموزهای ترک سیگار را به شما معرفی کند.

پزشک همچنین می‌تواند یک برنامه ترک سیگار را به شما توصیه کند.

برای ترک سیگار به خود پاداش دهید. برای مثال با پولی که با سیگار نکشیدن ذخیره می‌کنید، چیز خاص و قابل توجهی برای خود بخرید.

در مورد استرس و میل به سیگار چکار کنم؟

ممکن است شما عادت به استفاده از سیگار در اوقات پر تنش ‌‌‌‌‌‌داشته باشید.

خوشبختانه، راه های خوبی برای کنترل استرس بدون سیگار وجود دارد،از جمله آرامش پیدا کردن با حمام آب گرم، رفتن به پیاده‌روی، یا به آرامی و عمیق نفس کشیدن.

به تغییرات در کار های روزمره‌تان فکر کنید که به شما در مقاومت در برابر میل به سیگار کشیدن کمک می‌کند. برای مثال، چنانچه در زمان خوردن قهوه، سیگار می‌کشیدید، می‌توانید به جای آن چای داغ بنوشید.

زمانیکه سیگار را ترک کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

احساس شما در زمان ترک ،بستگی به مقدار سیگار کشیدن شما دارد واینکه چقدر بدن شما معتاد به نیکوتین است و چقدر برای ترک سیگار آمادگی دارید.

امکان دارد میل شدید به سیگارکشیدن یا احساس گرسنگی بیش از حد معمول داشته باشید. احساس عصبانیت کنید ودر تمرکز کردن دچار مشکل شوید. در ابتدا ممکن است بیشتر سرفه کنید و سردرد داشته باشید.

این علائم به این خاطر رخ می‌دهد که بدن شما به نیکوتین عادت کرده است. این عوارض را علائم ترک نیکوتین می‌‌گویند.

این علائم در روزهای اول بعد از ترک سیگار شدیدتر است، اما حداکثر در ظرف کمتر از یک هفته برطرف می‌شوند.

فراورده‌های جایگزینی نیکوتین یا داروی کمک به ترک اعتیاد کدامند؟

فراورده‌های جایگزینی نیکوتین وسائلی هستند که نیکوتین را بدون سیگار کشیدن به بدن می‌رسانند.ای
ن فرآورده‌ها به چندین‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شکل وجود دارد: برچسب یا مشمع (
patch  )، اسپری بینی، اسپری تنفسی و قرص مکیدنی.

تاثیر این فراورده‌های جایگزینی نیکوتین کاهش میل به نیکوتین و کاهش علائم ترک در بدن است. این فراورده‌ها این امکان را به شما می‌دهند که بر روی تغییراتی که نیاز دارید در عادات و محیط خود انجام دهید، متمرکز شوید.

هنگامی که به عنوان یک فرد غیر سیگاری احساس اعتماد به نفس کردید، راحت‌تر می‌توانید با اعتیاد به نیکوتین در خود مقابله کنید.

تجویز داروهایی از قبیل بوپروپیون آهسته‌رهش bupropion SR   (نام تجارتی Zyban  ) وارنسیلین varenicline   (نام تجارتی Chantix  ) به برخی افراد در ترک سیگار کمک می‌کند.

این داروها حاوی نیکوتین نیستند، اما به مقاومت شما در برابر میل به سیگار کمک می‌کند. با پزشک خود درباره‌ی اینکه کدامیک از فرآورده‌ها مناسب و بخت موفقیت با آن بیشتر است، صحبت کنید. برای هر کدامیک از این فرآورده‌ها ، شما باید با دقت دستورالعمل روی جعبه را دنبال کنید.

خیلی مهم است که هنگامی که از فرآورده های جایگزین نیکوتین استفاده می کنید، از سیگار کشیدن خودداری کنید.

آیا پس از ترک سیگار، افزایش وزن پیدا خواهم کرد؟

بیشتر افراد بعد از ترک سیگار اندکی وزن اضافه می کنند، به یاد داشته باشید که هر افزایش وزنی بعد از ترک سیگار در مقایسه با خطرات سیگار کشیدن، خطر چندانی برای سلامتی به حساب می‌‌آید.

رژیم گرفتن در حین ترک سیگار باعث ایجاد استرس غیر ضروری در شما می‌شود.

در عوض می‌توانید از افزایش وزن با استفاده از میان‌وعده‌های غذایی کم‌چربی و سالم و فعال بود ن از لحاظ جسمی پیشگیری کنید.

اگر دوباره سیگار بکشم چطور؟

احساس شکست نکنید. فکر کنید چرا دوباره سیگار ‌کشیدید و چه کاری را برای جلوگیری از کشیدن مجدد سیگار می‌توانید انجام دهید.
یک تاریخ ترک جدید برای خود تعیین کنید. بیشتر سیگاری‌های سابق برای اولین بار در کارشان موفق نبودند، اما آنها به تلاش خود ادامه دادند تا موفق شدند.

روزهای اول بعد از ترک احتمالا سخت خواهد بود. حتی یک پک زدن به سیگار می‌تواند سبب بازگشت آن شود، بنابراین بهتر است ریسک نکنید.

منبع : www.persianv.com


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر